Az Eurodesk Brussels Link a napokban publikálta a nemzetközi Eurodesk hálózat 2020. évi eredményeit bemutató kiadványt.
Az Eurodesk Annual Overview 2020-ban egyaránt megjelennek a hálózati eredményei nemzetközi és hazai szinten. Bemutatásra kerülnek olyan kulcs munkaterületek, mint az ifjúsági információ és a fiatalok elérése, a kommunikációs és promóciós tevékenységek. A kiadvány két területet kiemelten érint: egyfelől a tavalyi évben ünnepelte az Eurodesk hálózat fennállásának 30. évfodulóját, másfelől a Covid-19 okozta egészségügyi válság az ifjúsági területet is erősen érintette, amelyre a hálózatnak is reagálnia kellett.
A nemzetközi hálózat legfontosabb eseményei és eredményei 2020-ban |
- Hálózati találkozók tavasszal (április 1-3.) és ősszel (október 13-15.)
- Multiplikátorok találkozója (június 7-10.)
- Eurodesk Awards díjátadó
- Közösségi média tartalomstratégia tréning a Mediaraven közreműködésével
- Szerdai webináriumok (összesen 16 webinárium)
- Az Eurodesk és az ERYICA közös kiadványának megjelenése Greening Youth Information Services címmel
- Elindult az új Európai Ifjúsági Portál, amelynek fejlesztésében az Eurodesk is aktívan részt vett
- 28 országban összesen 936 Time to Move esemény valósult meg, amely több mint 242 000 fiatalt ért el. A Time to Move kampányhoz kapcsolódó pólótervező versenyre összesen 334 pályamunka érkezett be.
- Megkezdődött a Time to Move online szabadulószoba fejlesztése
- Az Eurodesk lehetőségkeresője, az Opportunity Finder 2020-ban már több, mint 2 millió látogatót vonzott (ami az előző év több, mint duplája)
- A teljes nemzetközi hálózat bevonásával #DontStopDreamingStartPlanning online kampány indult a fiatalok arravaló figyelmének felhívása érdekében, hogy a pandémia miatti korlátozások nem jelentik a nemzetközi mobilitási programok végét; csupán a tervezés ideje jött el.
A hazai hálózat legfontosabb eseményei és eredményei 2020-ban |
- A magyarországi Eurodesk partnerek helyi szintű együttműködéseket alakítottak az EURES, az Euroguidance és az Europass munkatársaival.
- Megújult az Eurodesk Magyarország weboldala, az eurodesk.hu, amely többek között olyan funkciókat tartalmaz, mint a magyarországi partnerszervezeteket megjelenítő térkép, az Opportunity Finder magyar nyelvre lefordított tartalmai, és A Ti történeteitek.
- A közép-magyarországi régió partnerei online kampányt indítottak, amely során fiataloknak mutatták be a nemzetközi lehetőségeket, mindezt játékokon és kvízeken keresztül. Az online kampány célja az volt, hogy felhívja a figyelmet az Eurodesk hálózat 30. évi fennálllására.
- A magyarországi koordináció is bekapcsolódott a nemzetközi #DontStopDreamingStartPlanning kampányba, valamint online cikksorozat indult Eurodesk történetek címmel a hazai partnerek bemutatására.
- A magyar partnerek kétszer találkoztak Országos Találkozó keretében: mind a két esemény online valósult meg.
- A Time to Move kampány keretében összesen 76 többségében online esemény valósult meg idehaza.
- 12 partner végezte el a Minősítőképzés első és második modulját, mindezt online workshop keretében.