Az Európai Bizottság és az Európa Tanács együttműködésével megjelent kiadvány abba nyújt betekintést, hogy az ifjúsági szakemberek milyen módon képzik magukat, milyen formális és nemformális oktatási lehetőségek léteznek számukra, valamint hogy az oktatás milyen szerepet tölt be az ifjúsági munka elismertségének tágabb kontextusában.
A kutatás és a számos lefolytatott vita (politikai döntéshozókkal, kutatókkal, ifjúsági szakemberekkel, oktatókkal, stb.) eredménye Európa szerte egy, a lehetőségek számában növekvő területet mutat. Ezzel párhuzamosan viszont a kontinens különböző országai az ifjúsági szakemberek képzési minőségét tekintve rendkívül eltérőek: a magas szervezettségű képzésben részesülő és az erősen fejlesztésre szoruló ifjúsági munka egyaránt tetten érhető. Ugyanakkor az ifjúsági munkát folytatók képzése nem csupán az elérhető lehetőségekre korlátozódik, ugyanis fontos eleme még az anyagi és szervezési erőforrás, a törvények, a támogató rendszer, a kompetencia keretek, minőségi előirányzatok, az etikai keretek és a szükséges iránymutatás.
A kiadvány célja éppen ezért az, hogy olyan módon támogassa az ifjúsági munkát, hogy az még inkább látható legyen, illetve egy elismert területté fejlődjön más területek, vagy fiatalokkal más módon foglalkozó szakmák körében is.