Eurodesk Youth Info Survey 2025 - 2. rész

2025.07.21.
Híreink

Eurodesk Youth Info Survey 2025 - 2. rész

A mobilitás nemcsak lehetőség, hanem próbatétel is – a fiatalok számos nehézséggel szembesülnek az indulás előtt, alatt és után is. De vajon hogyan juthatnak el hozzájuk időben a szükséges információk és támogatások?

A mobilitás buktatói – kihívások itthon és külföldön

A mobilitás nemcsak izgalmas, hanem kihívásokkal teli is. A kiutazás előtt a fiatalok pénzhiányt, információhiányt és adminisztratív nehézségeket említenek. Kint barátszerzési gondokkal és nyelvi akadályokkal szembesülnek, hazatérés után pedig gyakori a kultúrsokk, a visszailleszkedési nehézségek. A kevesebb lehetőséggel rendelkező fiatalok esetében ezek fokozottan jelentkeznek.

Tanács szakembereknek

Fontos lenne az élmények utánkövetése, azok feldolgozása szakemberekkel, akár mentorálási folyamat és mentális támogatás beépítése a mobilitási programokba. Javasolt olyan eszközöket (pl. útinapló vezetése, hazaérkezést támogató workshopok megalkotása, alumni tevékenységek támogatása) alkalmazni, amelyek segítik az adaptációt.

Ajánljuk a témában az YIminds - Mentális egészség és ifjúsági információs szolgáltatások című kiadványt, ami átfogó képet ad a fiatalok mentális egészségi állapotáról, és hasznos forrás mindazoknak, akik megfelelően szeretnék támogatni őket.

Elolvasom a kiadványt

 

Hol és hogyan informálódnak a fiatalok a mobilitásról?

A résztvevő fiatalok 94%-a aktív social media felhasználó, a mobilitással kapcsolatos információkat leggyakrabban Instagramon (90%) és YouTube-on (80%) keresik. A TikTok inkább a vidéki fiatalok körében népszerű. A tájékozottabbak közül sokan használják az Eurodesk és az Európai Ifjúsági Portál oldalakat is. A legkeresettebb típusú információk a pénzügyi tudnivalók és a konkrét lehetőségek. A fiatalok több mint 80%-a ellenőrzi a talált információkat, ami tudatosságra utal.

Fiatalok elérése a közösségi médiában

 

Tanács szakembereknek

Az információt érdemes több csatornán, de egységes és fiatalos nyelvezettel eljuttatni. A webináriumok, élő videók (például élménybeszámolók), insta sztorik és olyan tartalmak, amelyek jól működnek mobiltelefonon is, különösen hatékonyak lehetnek. Hasznos lehet szülői információs csomagokat is készíteni.

Ezekhez ajánljuk az Eurodesk Social Media guidebookját, amely útmutató Eurodesk partnereknek és ifjúsági információs szakembereknek segít a digitális márkaépítési stratégia alapjainak elsajátításában, és a különböző közösségimédia-csatornák használatával kapcsolatban.

Illetve ajánljuk még a kiadvány alapján írt cikkünket, amiben a legfontosabb tanácsokat gyűjtöttük össze.

Hogyan kommunikáljunk a közösségi médiában?