A felhasználók elérése a közösségi médiában

2023.07.27.
Szervezeteknek ajánljuk

A felhasználók elérése a közösségi médiában

Az Eurodesk hálózat ezen év elején adta ki a Social Media Guidebookot, amely Eurodesk partnereknek és ifjúsági információs szakembereknek segít a digitális márkaépítési stratégia alapjainak elsajátításában és a különböző közösségi média-csatornák használatában. Ezen kiadvány tartalmi kivonatával az ő munkájukat kívánjuk segíteni.

Előző cikkünkben abban nyújtottunk segítséget, hogyan alakítható ki egy jól működő közösségi média felületet és melyiket érdemes választani a minél szélesebb felhasználói kör elérése érdekében. Most arra igyekszünk választ adni, hogy milyen módszereket lehet alkalmazni a tartalmak még izgalmasabbá és érdekesebbé tételéhez, illetve hogyan lehet jobban aktivizálni a fiatalokat az online felületeken.

  1. Kapcsolat kiépítése a felhasználókkal

Mindenekelőtt a legfontosabb, hogy a követői tábor érezze, fontos az ő jelenlétük az oldal életében. Viszont ahhoz, hogy a számukra megfelelő tartalmak kerüljenek ki, és az elköteleződés hosszú távú legyen a részükről, fontos ismerni a célcsoportot és annak érdeklődési körét. Ehhez mérten tudatosabban lehet megtervezni a tartalmakat, követve az aktuális trendeket: a hírfolyam 80%-ban tartalmazzon érdekes, izgalmas posztokat és 20%-ban mutassa be a szervezet szolgáltatásait. Érdemes még a kikerült posztokat nyomon követni, kiértékelni a kiemelten jól vagy rosszul teljesítetteket.

  1. Véleményekre reagálás

A felhasználók alapvetően a 90-9-1 szabályt követik, azaz 90% csendes megfigyelő; 9% kiszámíthatatlanul, de reagál; és végül 1% az aktív követőek tábora, akik a reakciók nagy részét teszik ki. Így fontos az érdeklődés folyamatosan fenntartása, ehhez pedig jó módszer, ha bizonyos időközönként kikérjük a véleményüket egy adott témával kapcsolatban. Kvíz kérdések feltevése, szavazás létrehozása, vagy interaktív tartalmak tervezése mind ebben segíthetnek. Nem kell félni a viccektől vagy a nevetségesebb tartalmaktól, az aktuális meme-k (olyan kifejezés vagy fogalom, ami divatszerűen terjed) vagy – akár saját készítésű – GIF-ek használata még jobban ráerősít a közvetlenségre.

  1. Követők megjegyzéseire reagálás

Annak érdekében, hogy lojálisak maradjanak az oldalhoz és azt érezzék, hogy számít az ő szavuk, érdemes válaszolni az egyes posztok alatt szereplő megjegyzéseikre. Napi, heti vagy havi sorozatot is lehet tervezni, így a rendszerességnek köszönhetően visszatérnek majd az oldalra. A követők releváns tartalmainak újra-posztolása, kollégák és barátok általi megosztások, lájkok szintén segítenek, hogy a szervezet oldalát az algoritmus előbbre sorolja.

  1. Teret adni a fiataloknak

Üde színfoltot jelenthet az oldalnak, ha egy napra vagy egy hétre olyan fiatalnak adják át a tartalomgyártás jogát, aki részt vesz a szervezet programjain (ez lehet egy ifjúsági csere, külföldi önkéntesség, vagy iskolai karriernapi kitelepülés). Ezáltal fiatalosabb lendületet kaphat a felület amellett, hogy az oldalra terelheti a saját baráti körébe és szociális hálójába tartozó fiatalokat.

 

Cikkünk előzményét itt olvashatja.