Már második alkalommal valósult meg az Élményalapú tanulás a komfortzónán túl című, pedagógusoknak és ifjúsági szakambereknek szóló rendezvényünk, melynek középpontjában a nemformális tanulás és a különböző nemzetközi mobilitási lehetőségek álltak.
2024. október 3-án, a Tempus Közalapítvány adott otthont az Eurodesk Magyarország által szervezett rendezvénynek, mely a Time to Move kampány keretében valósult meg. A műhelymunka elsődleges célcsoportját a pedagógusok, ill. azok az ifjúsági szakamberek alkották, akik fontos küldetésüknek tartják a 13-30 éves fiatalok ösztönzését a nemzetközi mobilitási lehetőségekben való részvételre. Az eseményen összegyűlt résztvevők tájékoztatást kaptak azokról az európai lehetőségekről, melyek a fiatalok nemformális tanulását, készségfejlesztését támogatják; lehetőséget biztosítanak arra, hogy különböző kultúrákat, országokat ismerjenek meg.
A rendezvényen fókuszba kerültek azok a programok, melyek az oktatás színterein túl biztosítanak a fiatalok számára élményt, tanulást, lehetőségeket. A résztvevők amellett, hogy információt kaptak, alkalmuk volt olyan fiatalokkal is találkozni, akik már részt vettek valamelyik nemzetközi mobilitási projektekben: DiscoverEU utazás, Erasmus+ ifjúsági csere, Európai Szolidaritási Testület általi nemzetközi önkénteség, szolidaritási projektek. Jelen voltak az eseményen Eurodesk partnerszervezetek is (Támaszpont Veresegyházról és Tesz-Vesz Alapítvány Szolnokról).
A tájékoztatás kiterjedt annak megerősítésére is, hogy az Erasmus+ program nem csak a felsőoktatással kapcsolatos, hiszen több szektort is érint (felsőoktatás, köznevelés, szakképzés, ifjúság, felnőtt tanulás, sport). Kiemelten foglalkoztunk az Erasmus+ ifjúsági szektorát érintő tudnivalókkal, kiegészítve az ismereteket az Európai Szolidaritási Testület lehetőségeivel (nemzetközi önkéntesség, szolidaritási projektek) is.
A résztvevőknek az esemény során sok hasznos információt sikerült átadni, de a motiváció és ösztönzés szempontjából leghatékonyabbnak a kölcsönös tapasztalatcsere lehetősége és a saját élmények megosztása bizonyult, természetesen nemformális módszerekkel (fogalmak tisztázáshoz interaktív játék, World café).
Az elméleti és gyakorlati információk közös feldolgozását segítette a rendezvény végén egy közös vacsora, melynek elfogyasztása mellett alkalom nyílt beszélgetésekre, további kérdések megválaszolására, valamint közelebb kerülhettek egymáshoz az oktatás-képzés és az ifjúsági terület szereplői.