Megjelent az Eurodesk hálózat legújabb kiadványa, a Guide on Inclusive Communication (Útmutató az inkluzív kommunikációhoz) amelynek célja, hogy támogassa mindazokat, akik a fiatalokkal és a fiatalokért dolgoznak a befogadóbb és hozzáférhetőbb ifjúsági információk kialakításában.
A kötet taglalja a hozzáférhető tájékoztatás és kommunikáció általános alapelveit, amelyek gyakorlati példákon alapulnak. Emellett konkrét intézkedéseket és jó példákat tartalmaz inspiráció céljából mindazoknak, akik az ifjúsági információs tevékenységeiket szeretnék a fiatalok minél szélesebb körének elérhetővé tenni. meglapozza az összetartozás kultúráját.
Hét alapelvet kínál a szolgáltatások inkluzívabbá tételéhez, amelyet követve a szervezet képes lesz:
- saját inkluzív kommunikációs stratégia létrehozására
- megérteni a célközönséget és tisztábban látni a kommunikációs akadályokat
- megfelelően kommunikálni
- hozzáférhetővé tenni az online tartalmakat
- megfelelő nyelvezet kialakítására
- különböző csatornák használatára a minél szélesebb célközönség eléréséhez
- folyamatosan figyelni és igazodni a közönségéhez.
Ahhoz, hogy minél inkluzívabbak legyünk, szükséges a gondolkodásmódunk megváltoztatása, és továbbra is tanulnunk kell a sokszínűségről, a méltányosságról és a társadalmi befogadásról. A kötet ebben próbál segítséget nyújtani.
A kiadvány a honlapunkról érhető el.