A kiadvány a 2024 őszén zajlott Eurodesk kutatás eredményeit mutatja be, ami a fiatalok mobilitási tapasztalataira és motivációira, az ezekben való részvétel akadályaira és kihívásaira összpontosított.
A felmérésről:
- 2024 október-december között töltötték ki a fiatalok
- 7144 érvényes válasz érkezett
- célcsoportja a 13-35 év közötti fiatalok voltak 36 európai országból
Az eredményeket látva egyértelmű, hogy a fiatalok továbbra is meghatározónak és hangsúlyosnak tartják a személyes és szakmai fejlődésük szempontjából a mobilitások során szerzett tapasztalatokat.
A felmérésből kiderül, hogy a kevesebb lehetőséggel élő fiatalok úgy érzik, hogy jelentős akadályok nehezítik számukra a részvételt. Ezek közé tartoznak a pénzügyi és adminisztratív nehézségek, a nyelvtudás hiánya, vagy a félelem az új kapcsolatok kialakítása terén.
A felmérés kiemeli annak fontosságát is, hogy a szakemberek jelenléte az iskolákban, a helyi közösségekben és az interneten is nagy jelentőséggel bír a fiatal generáció elérésében. Az online platformok kihasználásával az ifjúsági információs szolgáltatások még inkluzívabbaká és hozzáférhetőbbé válhatnak.
"Ez a felmérés nem csak megerősíti a fiatalok mobilitási tapasztalatainak értékét, hanem hangsúlyozza a személyre szabott támogatás és az inkluzív stratégiák szükségességét is. Az eredményekből tanulva olyan igazságosabb és támogatóbb környezet megteremtésén dolgozhatunk, amely minden fiatal számára lehetővé teszi, hogy részesüljön ezekből az élményekből." - Audrey Frith, az Eurodesk igazgatója |
A jelentés tanulságokat és ajánlásokat is tartalmaz az európai ifjúsági információs szolgáltatások minőségének javítására vonatkozóan.