A Tempus Közalapítvány idén immár 10. alkalommal adta át a díjakat a legkiválóbb projektek számára.
A Tempus Közalapítvány az Erasmus+ Nívódíjjal a program keretében kiemelkedő színvonalú projekteket megvalósító pályázók munkáját ismeri el, valamint széleskörű láthatóságot biztosít számukra annak érdekében, hogy a nemzetközi projektek során megszerzett tudást és tapasztalatokat másokkal is megoszthassák – mivel a magas minőséget képviselő kezdeményezések példaként szolgálhatnak más intézmények/szervezetek számára is.
Az elismerést idén 11 kiemelkedő projekt kapta meg a köznevelés, a szakképzés, az ifjúság, a felnőtt tanulás, a felsőoktatás, valamint a sport szektorok területén. |
Ismerje meg a 2025-ös év díjazottjait!
A Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium, Technikum és Szakképző Iskola „DigitÁlis váNdorból TElepesek!” című projektje az iskola digitális kompetenciáinak fejlesztésére fókuszált, a tanári kar "digitális nomádokból" "digitális telepesekké" való átalakításával. A DANTE csapata Franciaországban, Írországban, Máltán és Olaszországban számos modern pedagógiai módszert és stratégiát sajátított el, melyek következtében a pedagógusok módszertani repertoárja megújult, kialakult egy iskolaszintű virtuális tanítási-tanulási környezet, és az intézmény nemzetközi kapcsolatai megerősödtek. A megvalósítók a projekt előtt, valamint a záráskor is elvégezték az Európai Bizottság SELFIE ingyenes önértékelését, melynek eredményei a kezdetekhez képest nagy mértékű javulást mutattak a projektnek köszönhetően.
További információk a projektről
A Szolnoki SZC Jendrassik György Gépipari Technikum "Gépiparisok európai tapasztalatszerzése" című projektje a diákok nemzetközi versenyképességének növelésére fókuszált, gyakorlati tapasztalatszerzésen keresztül. A görögországi partnereknél megvalósult mobilitások során a diákok szakmai, nyelvi és kulturális kompetenciái jelentősen fejlődtek. Foglalkoztak robot programozással, innovatív mesterséges intelligencia technológiákkal és logisztikai szervezéssel is. A pedagógusok szakmai látogatása kiemelt hatással volt motivációjukra, valamint szakmai és személyes készségeikre. A program során fontos szerepet kapott a külföldön megszerzett tudás hatékony beépítése az iskolai tanulmányokba és a helyi oktatási rendszerbe.
További információk a projektről
A Veszprémi Honvéd Sportegyesület „Önkéntes munkatársak képzése a tájékozódási futás szabadidősport kapacitásának fejlesztése céljából” című projektje az egyesület tájfutó szakembereinek és önkénteseinek nemzetközi tapasztalatszerzésére fókuszált, a finn Espoon Suunta egyesülettel való együttműködés keretében. A mobilitás új módszereket és szemléletet hozott a szervezet életébe, melynek során a résztvevők megismerkedtek a finn tájfutó klub jógyakorlataival a sportrendezvények szervezése, a digitális megoldások alkalmazása és a fenntarthatóság terén. A megszerzett szakmai tapasztalatokat az egyesület tagjai a gyakorlatba is átültették, valamint továbbfejlesztették önkéntes kapacitásukat. Az egyesület elnyerte a 2027-ben megrendezésre kerülő felnőtt tájékozódási futó világbajnokság rendezési jogát, ahol a mobilitási projekt során elsajátított tudást alkalmazhatják majd.
További információk a projektről
A Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata „Hangadó - Veszprém Ifjúsági Koncepciójának megújítása” című projektje a Veszprémi Ifjúsági Koncepció megújítására fókuszált, a fiatalok bevonásával és igényeik figyelembevételével. A projekt további célja a fiatalok részvételének ösztönzése és az ezekhez szükséges környezet megteremtése volt. A szakmai fórumok és találkozók alkalmával körülbelül 70 döntéshozó, ifjúsági szakember és több mint 240 fiatal működött együtt, melyek eredményeiből elkészült a koncepció alapja, majd végül a megújított ifjúsági koncepció.
További információk a projektről
A Bakcsó Természetjáró, Természetvédő, Kulturális és Szabadidősport Egyesület „Ismerd meg a nagyvilágot! - Tudásgyarapítási lehetőség kevesebb lehetősséggel rendelkező tiszalúci fiatalok részére” című projektje a tiszalúci hátrányos helyzetű fiatalok számára biztosított nemzetközi utazási és tanulási lehetőséget, erősítve ezzel az európai értékek iránti elkötelezettségüket és fejlesztve készségeiket. Két mobilitást valósítottak meg nyolc európai országba, amelyeken összesen 9 hátrányos helyzetű (gazdasági és az oktatási, képzési rendszerekhez kapcsolódó akadályokkal küzdő) tiszalúci fiatal vett részt. A mobilitások során megismerkedtek a különböző országok kultúrájával, gasztronómiájával és számos programon vehettek részt. Hazatérve ismeretterjesztő tevékenységeket végeztek: kerekasztal-beszélgetésen és falunapon, illetve az Erasmus+ Hét keretében szervezett I. Tiszalúci Ifjúsági Konferencián is megosztották tapasztalataikat, valamint kisfilmeket is készítettek.
További információk a projektről
A Széchenyi István Egyetem Felsőoktatási mobilitási projektje az egyetem nemzetközi kapcsolatainak erősítésére fókuszált, hallgatói és oktatói mobilitásokon keresztül. A projekt során az egyetem bővítette partnerhálózatát, növelte a külföldi hallgatók és oktatók számát, valamint fejlesztette az angol nyelvű képzési kínálatát. Összesen 582 résztvevő számára nyújtott mobilitási ösztöndíjat, ami több mint duplája a megpályázott létszámnak. Az intézmény az oktatók, munkatársak mobilitását is különösen fontosnak tartja és támogatja. Az évek során az egyetem több, mint 200 partneregyetemből álló hálózatot fejlesztett ki.
További információk a projektről
A Nagykanizsa Központi Óvoda „Kompetenciák Utak Lehetőségek nemzetközi Csapatmunkában” című projektje az óvodáskorú gyermekek környezettudatosságának és digitális kompetenciáinak fejlesztésére fókuszált, nemzetközi együttműködés keretében. A projekt célja egy olyan aktív tevékenységekre épülő program kidolgozása volt, amely bevonja a gyermekeket a környezeti problémák megértésébe és a fenntartható jövő iránti elkötelezettségbe. A részt vevő pedagógusok jógyakorlatokat cseréltek, és innovatív módszereket osztottak meg egymással. A gyermekek a klímavédelem, megújuló energiák, újrahasznosítás, felelős fogyasztás, biodiverzitás, tiszta víz, minőségi oktatás, fenntartható közösségek témájával ismerkedtek meg, okos eszközök, kódolás, és robotika segítségével. A projekt eredményeként megszületett a KULCS a fenntartható jövőhöz- Okos tartalmak, okos eszközök az óvodában című módszertani kiadvány, mely adaptálható gyakorlatokat kínál az óvoda pedagógusok számára a fenntarthatóságot támogató digitális pedagógiai módszerek alkalmazásában.
További információk a projektről
A Kisalföldi Vállalkozásfejlesztési Alapítvány „eU-COMMERCE: Promoting a new European e-commerce VET educational pathway to increase levels of skills for employability and sustainable business creation” című projektje az e-kereskedelmi kompetenciák fejlesztésére fókuszált, kifejezetten a mikro- és kisvállalkozások számára, a digitális átalakulás felgyorsulásának idején. A kezdeményezés célja egy korszerű szakképzési módszertan kidolgozása volt, amely segíti az online értékesítéssel foglalkozó vállalkozások létrehozását és hatékony működtetését. A projekt eredményeként létrejött egy e-kereskedelmi kompetencia-keretrendszer, egy interaktív online tanfolyam, valamint egy oktatási telefonos alkalmazás is – mindezek gyakorlati eszközként szolgálnak a digitális vállalkozások fejlesztéséhez. A projekt eredményei hozzájárulnak a szakképzési szektor digitális átállásához és a munkaerőpiaci kompetenciák fejlesztéséhez.
További információk a projektről
Az Értelmi Fogyatékosok Csongrád Megyei Érdekvédelmi Szervezete Közhasznú Egyesület „Tegyük a világot az értelmi sérült emberekkel közösen, számukra is érthetővé!” című projektje az értelmi sérült emberek társadalmi inklúzióját és önérvényesítését helyezte a középpontba, a könnyen érthető információkhoz való hozzáférés biztosításával. A projekt ötlete abból a felismerésből indult ki, hogy sokszor nem a képességek hiánya, hanem az információhoz való hozzáférés akadályozza az értelmi sérült emberek tanulását és részvételét. Minden elemét a közös tanulás, az egyenrangúság és a részvétel hatotta át: a szakemberek és az önérvényesítők közösen dolgoztak a könnyen érthető nyelvi szintre történő fordításon, és számos közérthető kiadványt, képzési anyagot hoztak létre együtt: megvalósult egy 20 órás képzés, melynek célcsoportja 12 értelmi fogyatékossággal élő emberből állt – ők nemcsak résztvevőként, hanem fizetett trénerként is bevonásra kerültek. A projekt eredményeként összesen 13 közérthető, fényképes kiadványt készítettek el online formátumban, melyek a mindennapi életben, elsősorban az önálló életvitel terén hasznosíthatóak.
További információk a projektről
A Talentum Alapítvány az Önkéntesség Támogatásáért „Húzz lapot az önkéntességre!” című projektje a fiatalok társadalmi érzékenyítésére és önkéntességre való motiválására fókuszált, gamifikációs módszerrel. A magyar és román partnerszervezetek közösen fejlesztettek ki egy oktató jellegű társasjátékot és módszertani ajánlást, amelyek az önkéntes lehetőségekre és a társadalmi kihívásokra hívják fel a figyelmet. A fejlesztés során a játékból több verzió készült, amelyeket szakemberek és a fiatalok bevonásával is teszteltek, a visszajelzéseiket beépítették. A megfelelő szóhasználattal arra is ügyeltek, hogy a játék a nemzetközi szakmai keretekbe is beilleszthető legyen. A projekt eredményeként a részt vevő szervezetek kapacitása bővült, a játékot pedig azóta más, fiatalokkal foglalkozó szakemberek is alkalmazzák.
További információk a projektről
Az Óbudai Egyetem „Life in the AI Era” című projektje a mesterséges intelligencia (MI) társadalmi hatásainak megértésére és a digitális kor kihívásaira való felkészülésre fókuszált. A nemzetközi partnerség keretében létrejött projekt célja volt, hogy átfogó képet nyújtson az MI életünkre gyakorolt hatásairól, és elősegítse a kritikus gondolkodást, az önálló tanulást és a vitát a témában. A projekt célcsoportjai felsőoktatási szolgáltatók, hallgatók és oktatók, civil társadalmi szervezetek, valamint felnőttképzési és szakképzési szolgáltatók, tanulók és munkatársak voltak. A szellemi termékek (tájékoztató füzet, eszköztár, tömeges nyílt online kurzus (MOOC) és útmutatók) kiváló minőségűek és hét nyelven érhetők el, ami jelentősen növeli a projekt széles körű hatását.
További információk a projektről
Gratulálunk a kiváló projektek megvalósításához!
További információ az Erasmus+ program által kínált pályázati lehetőségekről az erasmusplusz.hu honlapon található. |